lördag 8 februari 2014

Bildkomposition


Det är väldigt svårt att avgöra kvalitéen på sina egna foton, tycker jag. Med mer vana, kanske man kan bli bättre på det. Hos en konstnär är det naturligtvis en självklar yrkeskunskap att se bildens komposition, så jag tog med mig tio bilder till konstnär Johan Thunberg. Han bläddrade bland bilderna och valde ut fyra stycken. Han vred och vände på dem och se, nu blev det helt andra och bättre bilder.
                                      
          
Jag var hos Johan i trettio minuter och lärde mig så mycket på den stunden. Jag tänkte då på mina fotovänner, som kanske också skulle vilja ha tips. Då jag frågade på mötet med Söderfors fotoklubb, blev det positiv respons. Nu kommer vi att träffas en kväll hos Johan. Han kommer att tala om bildkomposition och utifrån våra egna bilder ge oss tips och förslag. 
                                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar