lördag 15 juni 2013

Resa i norra Uppland


Tvådagarsresan i norra Uppland, som jag skrivit om i ett tidigare inlägg, blev riktigt rolig. Det var en liten grupp på femton personer, som hade bokat mig som guide på resan. På två dagar hinner man prata och bli lite bekant, även om detta var ett väl sammansvetsat gäng, som gjort många resor tillsammans. Jag anslöt till gruppen i Uppsala och här är bilder från de olika platserna vi besökte.
        
Vid dammen på väg till engelska parken och framför herrgården i Forsmarks bruk.
       
Samtal med den lokala guiden i Österbybruk och på stadsvandringen i Öregrund.
       
En paus efter rundvandringen i Lövsta bruks herrgård.
Sista besöksmålet var på hemmaplan för mig, lunch, guidning och eftermiddagskaffe på Laxön i Älvkarleby. Där lämnade jag gruppen, som vände hemåt till Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar