måndag 25 november 2013

Guidning vid Älvkarlebyfallen


Sista gruppen för säsongen på besök vid Älvkarlebyfallen.
        
Jag mötte den här gruppen vid Stora Hallen. Det var en ”Hemlig resa” för deltagarna, men de hade inte rest så långt. Gruppen kom från Hållnäs, Österlövsta och Västland. Jag är ingen förespråkare av ”hemlig resa”, eftersom deltagarna inte vet hur de t.ex. ska klä sig, när de inte vet vad utflykten kommer att innebära. Så här i mitten av november kan det vara ganska kyligt. Därför valde jag att stå ganska länge i bussen och berätta och avslutade sedan guidningen, med att vi gick in i Galleri luckan i Hantverkshuset på Laxön.

De flesta grupper, som jag tar emot genom mitt företag Guideservice i norra Uppland, gör sin utflykt under våren, från början av april och fram till midsommar. Lika vanligt är att förlägga utflykten från mitten av augusti och fram mot november. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar